piątek, 13 lipca 2012

Roddy Doyle - Kobieta, która wpadała na drzwi (1)

Kobieta, która wpadała na drzwi

  Tańczyliśmy razem w kółku, nasze kurtki, pulowery i torby leżały na podłodze obok, a ja byłam trochę spocona. Zdałam sobie z tego sprawę, kiedy zobaczyłam Charla. To nie było zabujanie się - pod ścianą nie stał David Cassidy albo David Essex - chodziło o seks. Miałam ochotę podejść i go ugryźć.
   Wyjął peta z ust - prawie poczułam, jak jego warga się podnosi - i dmuchnął gejzerem dymu w światło. Nowy dym zmiótł z drogi stary i poleciał pod sufit. Potem Charlo włożył sobie peta do ust, a ręka powędrowała z powrotem do kieszeni. Był elegancki; mogłoby się wydawać, że to słowo nie pasuje, ale to nieprawda: był elegancki.
   Muzyka. Pamiętam, co grali. Kobiety zawsze pamiętają. Sugar Baby Love. Zespołu The Rubettes. Idealny kawałek, słodki i szybki, ckliwy i brutalny, śpiewany wysokimi głosami, ale bardzo męski. Melodia rozpoznawcza Charla, o czym on sam nie wiedział. To był przypadek, że didżej puścił to akurat w tej chwili. I pasowało, idealnie. Teraz to widzę. Ale nie wiedziałam, że na mnie spojrzy. Nie wiedziałam, ze ruszy spod ściany. Nie wiedziałam, że stanie przede mną. Nie miałam nawet czasu, żeby o tym pomarzyć.
   Szedł przez salę. Papieros spadł na podłogę; Charlo rzucił go i nie patrzył, gdzie wyląduje. Szedł prosto na mnie, ale nie na mnie patrzył. Dostałam gęsiej skórki; przejdzie obok.
   - Zatańczysz?
   Wzięłam go chwilę na przetrzymanie.
   - No.
   Nie mógł wybrać lepszego momentu. Rubettes przestali grać i Frankie Valli zaczął śpiewać My Eyes Adored You. Charlo musiał to sobie zaprogramować. Jego ramiona weszły pod moje akurat w chwili, kiedy Frankie zaśpiewał My, splótł mi palce na plecach, zanim Frankie dotarł do Eyes. Pił, czułam od niego alkohol, ale nie przeszkadzało mi to. Nie był pijany. Jego dłonie spoczęły na moich biodrach i obracał mnie w kółko.
   - But I never laid a hand on you...
   My eyes adored you... *
   Położyłam mu głowę na ramieniu. Zdobył mnie.
..............................
....
* But I never... (ang.) - "Nigdy cię nie dotknąłem / Tylko adorowałem cię oczami" (1972) ( od tłumacza)

The Rubettes śpiewali "Sugar Baby Love" (1974)

Roddy Doyle: "Kobieta, która wpadała na drzwi". Wydawnictwo Zysk i S-Ka, Poznań 2002, s. 9 - 10, tłum. Tomasz Bieroń

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz