środa, 24 grudnia 2014

Grajmy Panu na harfie, grajmy Panu na cytrze...


Jan Matejko - Anioł grający na cytrze
Karton do polichromii kościoła Mariackiego. 1890.
Akwarela. 128,5 x 117 cm.
Muzeum Narodowe, Kraków - Dom Jana Matejki.


Agnieszka Osiecka - Grajmy Panu

Dzięki ci, Panie, za ten świat.
Dzięki ci, Panie, za dzikich zwierząt śpiew.
Za twoją sprawą kwitnie kwiat
i rodzi się człowiek - pisklę i lew.

Grajmy Panu na harfie.
Grajmy Panu na cytrze.
Chwalmy śpiewem i tańcem
cuda te fantastyczne.

Grajmy Panu w niebiosach.
Grajmy Panu w dolinach.
Z jego światłem we włosach
każdy życie zaczyna.

Ty, który chronisz biedne domki ślimaków
i wielkie góry obu  Ameryk.
Ty, który śledzisz tajne drogi ptaków
i krzyki nasze, jęki, szmery.
Dzięki ci, że dałeś nam czas.
Dzięki, że słuchasz i oglądasz nas.

Grajmy Panu na harfie.
Grajmy Panu na cytrze.
Chwalmy śpiewem i tańcem
cuda te fantastyczne.

Grajmy Panu w niebiosach.
Grajmy Panu w dolinach.
Z jego światłem we włosach
każdy życie zaczyna.


Muzykę do tego tekstu napisał Zygmunt Konieczny, śpiewa Anna Szałapak



39. Studencki Festiwal Piosenki. Koncert "Ucisz serce" poświęcony kompozytorowi Zygmuntowi Koniecznemu. Prowadzenie Magdy Umer i Andrzeja Poniedzielskiego.

4 komentarze:

  1. Bardzo lubię te piosenke-wiersz. Nie znalam tego kartonu, Matejko kojarzy mi się z wielkimi patriotycznymi płótnami. Wszystkiego najlepszego poswiatecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Tobie także życzę wszystkiego najlepszego! :-)

      Ja też lubię ten wiersz, w ogóle lubię teksty Osieckiej i myślę, że jeszcze się tu pojawią.

      Usuń
  2. Pięknie dobrany tekst na Boże Narodzenie i do tego Anioł Matejki. Nie znałam tego obrazu. Życzenia już Ci składałam w książkowym blogu, siedząc na Twoim Fotelu, więc tu tylko pozdrawiam Cię dodatkowo, już podczas białej zimy :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, Bogno! :-)
      U mnie zima mroźna, ale bez śniegu, niestety. Ale takie powietrze jest o wiele zdrowsze od tego, którym natura raczyła nas jeszcze niedawno - wraz z wichurą i deszczem.
      Pozdrawiam! :-)

      Usuń