środa, 18 marca 2015

Kapela dziecięca

Tadeusz Makowski - Kapela dziecięca. 1922
 

4 komentarze:

  1. Nie wiem, czemu, ale wcześniej nie zwróciłam uwagi na malarza, dopiero podczas tegorocznej wizyty w Poznaniu, gdzie obejrzałam kilka a może kilkanaście jego obrazów zaciekawiły mnie one, są tak bezbrzeżnie smutne i przejmujące, że chciałoby się przytulić te dzieciaki do serca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrazy Makowskiego są bardzo charakterystyczne, przedstawione przez niego dzieci często przypominają pajacyki, a ich twarzyczki są poważne, lub wręcz smutne... Ta "dziecięca kapela" dobrze się wpisuje w tematykę bloga, ale przyznam, że brakuje mi w tym obrazie choćby odrobiny radości z obcowania z muzyką...

      Usuń
  2. Niestety, obrazów Makowskiego w naturze nie widziałam. Miałam jednak album, gdzie były jego reprodukcje i chociaż przekazałam go młodszemu pokoleniu zainteresowanemu malarstwem, to do dziś pamiętam jego obrazy. Są tak rozpoznawalne... gdyby zamieszczane były bez podpisu, chyba sporo ludzi od razu wiedziałoby, że on jest ich autorem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, obrazy Makowskiego są tak charakterystyczne, że łatwo rozpoznać ich autora. Nie jestem znawczynią tematu, ale kilka lat temu z różnych powodów miałam okazję obejrzeć sporo obrazów oraz reprodukcji obrazów Makowskiego. Robią na mnie przygnębiające wrażenie...

      Usuń